maandag 15 december 2003

De vlucht van Dromer


 

De vlucht van Dromer  

.
Op een nacht
ontwaakte Dromer
keek niet om
kleedde zich aan
schreef een lange brief
vol afscheidswoorden  

ik behoorde meer nog
tot zijn angst
dan tot zijn toekomstbeeld
hij was verdeeld
hij wilde vluchten  

die ochtend
mocht ook ik de twijfels luchten
ik zei dat hij ontdekken wou
dat liefde meer is
dan een leven samen  

ik wist dat ik hem missen zou
maar was al lang het hechten kwijt  

we zouden blijvend vrienden zijn
en alle pijn in brieven schrijven
die niemand anders lezen mocht
 
we zochten iets van eeuwigheid  
een reden om te blijven. 
 

© bert deben
Semarang, Java, Indonesia, 15 december 2003  
uit de reeks 'Groundcontrol to Major D.'


15 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi. Maar volgens mij is de dromer er nog steeds

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komt recht mijn 'zijn' binnen
    prachtig en troostend en hoopvol
    herkenning
    én
    een reden om te blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt niet kwijt raken wat bij jou hoort, al zou je het weggooien .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan geen woorden vinden voor de 'mooiheid' van het gedicht...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De dromer, toch aanwezig...
    Bijzonder gedicht Bert.

    BeantwoordenVerwijderen