vrijdag 10 april 2015

Als een God van uit mijn hemel ...

.

.
Als een God van uit mijn hemel
kijk ik op de mensheid neer
op hun gedrag  in het verkeer
op hun gewriemel en gewemel  

dertig meter onder mij
rustig zittend in de zon
op mijn bankje op ’t balkon
gaat geraas aan mij voorbij  

auto’s komen, auto’s gaan
mensen kruisen op een pad
na te hebben stil gestaan
het lijkt me wel het echte leven  

wie van hen vermoedt er dat
hun wandel hier wordt neergeschreven. 
 

© bert deben
Antwerpen, vrijdag 10 april 2015, een eerste balkongedicht.
. 


13 opmerkingen:

  1. wat een prachtige poëtische inwijding van 't balkon
    en bijzonder mooie foto's
    't is toch een hemels plekje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar al kijk je vanuit 10,,
    de hemel is op aarde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie talenten gaf God je mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag van geluk spreken dat je geen hoogtevrees hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan was ik er waarschijnlijk niet gaan wonen ... ;-)
      ik vind het juist fantastisch zo hoog - en dan nog met een uitzicht op de hele stad !

      Verwijderen
  5. Al het gewoel ver beneden jou. Dat is zeker een heerlijk gevoel. Verheven boven het gedruis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fraai, mooi samengevat -"gevangen"..............

    BeantwoordenVerwijderen