dinsdag 8 oktober 2013

Moeder Wis en zoontje Speen


                                                                                                                                            'Sad Pig' van Marion Peck

Moeder Wis en zoontje Speen 
.
Een moederzwijn, haar naam was Wis
zocht weken reeds haar zoontje Speen
die zomaar op een dag verdween:
“Ach zegt U hem dat ik hem mis
als U hem zien zou en ook dat
ik hem zo graag hier bij mij had!”

op ‘Dier Vermist’ bij Tuinvrouw Mies
mocht zij onlangs een oproep doen
een detective vroeg haar toen:
“Zag U een man soms met een spies
en was er in de buurt een feest
een huwelijk of zo misschien?”

moeder Wis is sedertdien
alleen nog maar heel stil geweest. 


© bert deben
Hengstdijk, Kampeerboerderij De Mechelman, maandag 7 oktober 2013. 


16 opmerkingen:

  1. Heerlijk om lezen!
    Ocharme moeder Wis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een triest relaas, met een verhelderende doorlink.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wis en waarachtig toepasselijk voor dierendag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog steeds ..... hoe kom je op het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik werd voor deze geïnspireerd door een hangbuikzwijntje dat in een kinderboerderij afgezonderd stond van de andere dieren en een beetje ongelukkig leek in mijn ogen ... en dan verdwijn ik helemaal in mijn fantasie ... ;-)

      Verwijderen
  5. Nu kan ik naar eer en geweten zeggen dat ik zuurkoolspek in de koelkast heb liggen. Een groot stuk. O jee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op dierendag...moeder Wis kijkt triest! Mooi, Bert!

    BeantwoordenVerwijderen