zaterdag 6 september 2014

Multitasken



 
Multitasken
.
Ik ben met het verkeerde sterrenbeeld uit bed gestapt
en ga meteen op de weegschaal staan
al acht kilogram liefde aangekomen
sinds ik jou ken en ik neem me voor te gaan fietsen
zwemmen, fitnessen en hard te gaan lopen  

waarna ik voor de rest van de dag verdwijn
achter het computerscherm
ik tokkel een gedicht uit het toetsenbord en
weet niet echt of ik tevreden ben, al rijmt het niet
en klinkt het weemoedig modern  

tijdens het plassen kijk ik in de spiegel
wat bewijst dat ik kan multitasken 
met ijdelheid heeft het niets te maken
ik keur het grijs en de rimpels en kijk dan naar
de plas op de grond en trek multitasken in twijfel  

als ik me buk met een sponsje om het vocht
op te deppen, kom ik amper nog recht
iemand heeft mijn lichaam verruild voor een oude man
als ik straks jarig ben tel ik de dagen achterwaarts
tot ik mezelf weer herken. 
 

© bert deben
Antwerpen, vrijdag 24 mei 2013.  

Werd gepubliceerd in bloemlezing ‘Het bet van Alfa’ van Poemtata, mei 2014 
 

17 opmerkingen:

  1. acht kilo liefde moet veel goed maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk mooi grinnik gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Septemberkind ook toch :P..........Maar: veel herkenning: plus 6 kg sedert april ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sedert april ! da's wel heel erg veel liefde op korte tijd ... ;-)

      Verwijderen
  4. Toen ik dit las, werd ik meteen helemaal vrolijk. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en dan al die kilo's humor er nog bij.... erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Subtiele en minder subtiele humor zijn jou welgezind, nietwaar? Idd ook hier gegrinnik en genot, uiteraard met de nodige zelfspot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hinkelspel van woorden; ik word verliefd op je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dat is al 4 jaar geleden...
    Ik vond dat je er stralend uitzag onlangs... Liefde is ... onmeedogenloos ...!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte lieve Bert ����

    BeantwoordenVerwijderen