vrijdag 8 september 2006

All-inclusive

.
.
.

All-inclusive

 
Er drijft een dame op het water
fel wit nog op een luchtmatras
ze bruint haar frêle huid om later
te tonen thuis hoe warm het was
 
ze roept haar man met luid geschater
hij leegt zijn derde cocktailglas
all inclusive (ook de kater)
hij fantaseert van groener gras
 
niets zo leuk als observeren
vanuit de schaduw in een stoel
een pen, papier en naast het zwembad
ik mag de leegte wel waarderen
 
de dichter krijgt een goed gevoel
men schenkt hier Tuborg van het vat!
 
 
© bert deben
Kuşadasi (TR), hotel Sürmeli, 08 september 2006.


uit dezelfde reis-cyclus: Uitstap 


15 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht.
    Ook geestig, het doet me aan Sylvia Witteman denken die all inclusive ging voor Opzij in het zomernummer.
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. speciaal voor nieuwsgierigen van aard zet ik altijd onderaan plaats en datum van het gedicht ... ;-)

      Verwijderen
    2. Gelukkig want ik hoor bij de nieuwsgierigen. Mooi Bert, lekker zomers sfeertje.

      gr Linda

      Verwijderen
  3. 'Er drijft een dame op het water'

    Een Annie Schmidt begin:))

    Tuborg van het vat is vooralsnog een raadsel:)

    Graag gelezen!

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de dichter krijgt een goed gevoel,gevat met Tuborg
    naast een zonovergoten poel.Ik snap hem helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geeft me de goesting om - naast die witte dame - toch een beeeeetje bruinig te liggen dobberen, hoor...!
    Weer zo mooi in een woorden-bel gevat, Bert!! Héérlijk...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een geestig gedicht en prachtig geïllustreerd...
    en hmmmm Tuborg, lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, was altijd mijn lievelingsbiertje, spijtig genoeg werd het op de meeste plaatsen verdrongen door slappe Carlsberg ... :-(

      Verwijderen
  7. prachtig, die dame wil ik wel zijn én ook de vrouw in het zwembad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vakantiegevoel... waar staat m'n koffer?zo plezant verwoord, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen