woensdag 10 september 2014

Keulen - een citytrip in 4 tanka's

.
Thalys  1

Buiten raast de natuur
als een gek aan ons voorbij
naast mij zit jij –
een rustpunt in het leven
van mijn hoge snelheidstrein. 
 
© bert deben
Thalys Brussel – Keulen, vrijdag 5 september 2014. 
 


Sonata  

Hotel ‘Sonata’
een zatte groep dertigers
denkt 16 te zijn
om 4 uur ’s nachts snijd ik hen
in gedachten de keel over.  

© bert deben
Keulen, zaterdag 6 september 2014.  
 


Dom  

De Dom van Keulen
staat imposant maar roetzwart
voor mij – ik denk spontaan
aan schuursponsjes en
een scheutje schoonmaakmiddel.  

© bert deben
Keulen, zondag 7 september 2014.  
 


Thalys 2  

Met de trein terug –
rugwaarts in de rijrichting
zie ik alles verdwijnen
tot ik geleidelijk  
in mezelf verdwijn.  

© bert deben
Thalys Keulen – Brussel, maandag 8 september 2014.


9 opmerkingen: