donderdag 21 mei 2015

Soms stopt een zin

 .
. 
Soms stopt een zin zo halverwege
dat alles stopt en alles strandt
en niemand nog met het verstand
noch met gevoel.  Er wordt gezwegen  

maar in gedachten klopt het niet
en lijkt het of.  Plots staat het stil
terwijl men enkel anders wil
en liefst terug of alstublieft  

laat alles weer als vroeger zijn
laat niets.  Het scheurt, het snijdt
het lijkt alsof, het is ook zo. 
Soms stopt een zin zo midden in  

dat alles stopt.  

 

© bert deben
Antwerpen, woensdag 20 mei 2015, voor Lisa en René.  
 


14 opmerkingen:

  1. dankje Bert
    mijn gevoel, mijn hart, mijn ziel, mijn verdriet, mijn rouwen ...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geen woorden dacht ik... en dan vind ik ze hier...
    zachte zoen voor Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. verwoord wat ik voel en niet kan zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Luc, Myrthe en Winde21 mei 2015 om 14:42

    zachte troost
    liefde voor René en Lisa...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het past zo naadloos in m'n rouwen om een oude, afgelopen zaterdag begraven vriend.........
    Dank Bert <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even slikken bij het lezen.
    Soms is die stilte zo stil, dan wil...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, zo is het precies. Soms als ik heel erg moe ben.
    Niet alleen de zin maar alles stopt dan ergens in het midden.
    En dan lees je Bert Deben en die brengt je precies een stukje verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja,soms stopt het omdat je het niet meer aankunt!
    Veel liefs Bert
    Er waren na 3 jaar nog geen wijzigingen.

    BeantwoordenVerwijderen