vrijdag 15 mei 1987

Op zoek - Nicky Willekens

 .

Gedicht werd gepubliceerd in bloemlezing “Ik draag ’t verleden van mijn kinderen in mij om”
van literair tijdschrift Iambe (1987)
 
 
Nicky Willekens schreef dit gedicht in 1987. Ik vond het toen zo herkenbaar en mooi dat ik het, met haar goedkeuring en in haar naam, instuurde naar het literaire tijdschrift Iambe, waardoor het gedicht werd opgenomen in de bloemlezing met de prachtige titel ‘Ik draag het verleden van mijn kinderen in mij om’. De titel heeft voor ons trouwens een bijkomende betekenis, Nicky is immers de moeder van mijn kind, onze dochter Dana – een extra reden om het na al die jaren toch ook hier nog even onder de aandacht te brengen, met alweer haar goedkeuring en mijn dank.
 

7 opmerkingen:

  1. zeer mooi en sfeervol gedicht
    je bijdrage straalt veel warmte uit
    liefs en dank voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder allemaal. Zo warm en rijk.
    Dank voor deze intimiteit Nicky en Bert

    ·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•. L O V E .•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cool!
    Dichterstalent langs beide kanten en toch niet doorgegeven aan mij. .. straf ;-)
    X
    Dana

    BeantwoordenVerwijderen