vrijdag 13 september 1991

Dag van de Scheiding

.

 
Huwelijk:
 
Levenslang
gereduceerd tot tien jaar
vanwege slecht gedrag
 
 
© bert deben
Antwerpen, 1991



Dag Van De Scheiding:

Wanneer: Oorspronkelijk op 14 september, dat was namelijk in 1796 de datum van de allereerste scheiding in Nederland. Nu kiest men voor de 2de vrijdag van september.

Waar: Bij een advocaat of notaris in uw buurt of wijk.
Wie: De Vereniging van Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (VFAS) staat hierachter.
Waarom: Om het proces rondom scheidingen eenvoudiger en respectvoller te maken.


13 opmerkingen:

  1. Pijnlijk onderwerp voor me Bert...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ondertussen is het voor mij zo lang geleden dat het bijna aanvoelt als iets uit een vorig leven - scheiden is leiden, maar samen blijven is dat in vele gevallen ook.
      Ik hoop dat de pijn er van kan overgaan in het vinden van een mooie eigen weg ...

      Verwijderen
  2. Haha...gek genoeg was het vandaag ook kusjesdag:)

    Dus hierbij xxxxxxxxxxxxxjes van Annet:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en daar komen dan weer nieuwe huwelijken van ... :-)
      xxjes terug :-)

      Verwijderen
  3. Geen relatie dus geen huwelijk laat staan een scheiding. Ieder nadeel heb z'n voordeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Broer, onderwerp ligt ook mij zwaar makker, was alles maar eindelijk voorbij dat ik hopelijk terug een nieuw leven kan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uit ondervinding kan ik zeggen: ook moeilijke tijden gaan voorbij ...

      Verwijderen
  5. Je kunt beter niet trouwen, samen leven lijkt me al moeilijk zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ;-)))))))))) het is ook een dag die oplucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kort maar krachtig en prachtig (je woorden hé ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een glimlach om je verwoording, het kan ook tegelijk pijnlijk en verlossend zijn...

    BeantwoordenVerwijderen