maandag 7 april 2014

Tai Chi - 太极拳

.


Tai Chi
           (gratis proefles)
.
Fitness is poëzie geworden
zacht vloeiende beweging die
van uit een vervlogen imperium
herboren wordt in een oud tanend lijf
 
de zwaan zoekt sierlijk zijn weg en
mijn armen zijn westerse vleugels
een kip uit een legbatterij, pluimen
niet meer dan wat opstaande haren
 
tijdens het draaien blijft mijn hoofd
naar de meester gericht, die geduldig
aftelt tot de les wordt ontbonden
en iedereen krakend de zaal verlaat
 
thuis vertel ik dat het verre Oosten
mij een heel ander mens heeft gemaakt.
 
 
© bert deben
Vogelwaarde, zaterdag 5 april 2014,
liggend in de tuin, na wat fitnessoefeningen.


16 opmerkingen:

  1. een zéér mooi begin van de week voor mij
    een glimlach dankzij jouw Tai Chi
    en ik vertel thuis (vaak) dat jouw poëzie mij een heel ander mens heeft gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tekenend verbeeld, in je hoofd.
    Maar verwoord trekt mij ook aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo echt ! deze 2 volgende weken geen Tai chi les en ik mis het al ! zelfs met mijn Westerse vleugeltjes helpt het me wat vooruit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een lichtend gebaar en de ogen gericht,dank ik de meester!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat oude lijf is negen jaar later nog steeds steady going. Nuttige tijdsbesteding dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer fijn om te beoefenen - ik deed het meer dan 10 jaar, maar spijtig genoeg is het groepje door corona (zoals zoveel dingen) uit mekaar gevallen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. corona heeft idd veel doen beëindigen dat nadien niet meer werd opgestart ... zelf ben ik een zwemmer (in m'n eentje), dat kon gelukkig altijd blijven doorgaan ...

      Verwijderen