zondag 19 augustus 2012

The Lady in Red

.
Foto: Tima Sergeev - model: Alcozaic

 
     The Lady in Red
                         (in een volkscafé)
 
     Walter komt binnen
     in een zomerse jurk
     “het is weer om te fietsen!” zegt hij
 
     zijn benen zijn bleek nog
     zijn borsten zijn klein
     maar al wie hem ziet hier is blij
 
     de man aan de toog vraagt
     wat Walter wil drinken
     en schuift spontaan een barkruk er bij
 
     Walter begroet hem
     met een zoen op de mond
     en zegt “een Westmalle voor mij!”
 
     de man aan de toog vraagt
     “en hoe gaat het met jou?”
     “het is weer om te fietsen!” zegt hij.
 
 
     © bert deben
     Berchem, café Rood-Wit, zondag 4 mei 2008.


24 opmerkingen:

  1. mooi rood is niet lelijk, zeker niet zoals jij het beschrijft -

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wordt hier vrolijk van. Zou zowaar mijn fiets uit de schuur halen. Mooi, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Word, zonder 't' Ron. Sorry, ik begin de mooie dingen van de Nederlandse taal te vergeten.

      Verwijderen
    2. er vrolijk van worden vind ik één van de leukste complimenten voor mijn poëzie!

      (en die 't' had ik waarschijnlijk niet eens gemerkt - zelfs ik durf er al eens op zondigen hoor ... ;-))
      .

      Verwijderen
    3. en dan een opbollende zomerrok op die fiets! schitterende foto.

      Verwijderen
  3. ´k begin een beetje op
    hem te lijken
    als je maar lang genoeg wacht
    gaan we op elkaar lijken

    allemoale (Grunnigs)

    als ik er maar wel een grapje
    over mag maken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja zo´n gewone conversatie, haha.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé wat héééérlijk die humor, Bert... maakt mijn hele dag goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'k krijg echt zin om te fietsen... hahaha... maar ook de "slappe lach"... ... ... - zoals jij dat kan beschrijven, Bert... fantastisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie in Antwerpen regelmatig een 'beroepstravestiet' rondlopen (eigen benaming). Duidelijk een man op hoge hakken en met rokje. Zou zomaar Walter kunnen zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nooit die knalrode stiletto's durven kopen... droom ervan om mij ooit es in zo'n rode jurk te mogen hijsen... en dan een Ename tripel te nuttigen maar wel na een wandeltocht... ik sta nie in je balboekje Bert, maar je bezorgt me de herinnering aan een mooie droom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor die combinatie maak ik graag een plaatsje vrij in dat boekje van mij ;-)

      Verwijderen
  9. Wat een leuk gedicht. Is er binenkort nog een gaatje in je balboek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in een rood kleed, met stiletto's en een tripel er bij maken we plaats ;-)

      Verwijderen
    2. Jammer, de stiletto's zijn het struikelblok.

      Verwijderen
    3. letterlijk, veronderstel ik dan ... ? :-)

      Verwijderen
  10. Een juiste veronderstelling, eerst maar naar Chatel, daarna komt de tripel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een tof gedicht! Ik hoor de muziek er al onder :-) groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen