zaterdag 9 januari 2016

Na het vrijen steek ik een gedicht op ...

 .
bundelcover
 

       Na het vrijen
 .
       Na het vrijen steek ik een gedicht op
       het heeft geen kleding om het lijf
       smeult na in onbeduidendheid
       en schrijft dat ware liefde langer blijft
 
       mijn rug gebold nog als een lepel
       pas ik precies in jou
       als net voorheen, maar omgekeerd
       je inspireert
 
       bezieling heeft geleerd dat hunkeren
       een muze is die woorden tovert van gemis
       terwijl je nog wat nabegeert
 
       als ik me omdraai en je zeg
       dat ik tevreden ben
 
       ben jij al lang weer weg. 

 
       © bert deben
          Antwerpen, 2 feb. 2009, 
          mix van 2 gedichten geschreven 11 september en 13 november 2003, voor Dirk J.
       bijhorend vooraf geschreven gedicht (en openingsgedicht van de bundel): Tijd bestaat niet ...


de bundel was verkrijgbaar bij Kartonnen Dozen
of kon besteld worden via EpoStandaardBrunaEci, e.a.

vanwege het stoppen van uitgeverij Kartonnen Dozen 
is de bundel vanaf 27 okt. 2022 enkel nog verkrijgbaar via mijzelf 
bestellen kan via mij zelf, best via mijn FB pagina:

 Sfeerbeelden:
'Na het vrijen steek ik een gedicht op'

Interview rond de bundel: 'De dichter ontmaagd'

 

15 opmerkingen:

  1. (er zat een tikfoutje in). Herhaling dus:
    Goed gevonden, 'een sigaret opsteken'. Een mens steekt er nog wat van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, zo is het precies, wat goed weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Omne animal post coïtum triste, praeter gallum qui cantat":"Na de coïtus is elk dier terneergeslagen, behalve de haan, die kraait...Aristoteles!Herkenbaar gevoel van liefde,eros, maar ook het gemis...Want:"elk dier bemint zichzelf ook".(Cicero in "De Finibus":"Omne animal se ipsum diligit"),niet?Fijnzinnige,warme én weemoedige romantiek!Ruud De Vos-Blauwveld(Gent).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fraai genoeg ook nu nog- en het gedicht erachter is een pracht van in gedacht en in woorden neergepend - je was en bent een groot talent

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sober maar diep gevoelig, hoe kun jij met enkele woordjes iemand doen hunkeren naar het gemis...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. (..) geleerd dat hunkeren een muze is die woorden tovert van gemis (..)
    Dat is mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen